nedelja, 7. marec 2010

Visoka ločljivost

Nekateri si pač ne želijo slave. No, resnici na ljubo, sploh ne gre za kakšno slavo ampak prej za neprostovoljno življenje v izložbenem oknu ali kletki živalskega vrta. Vsem na ogled. In to celo zastonj.
Gre za Googleov mobilni snemalni studio, ki se menda že vozi tudi po Sloveniji. Danes pa sem poslušal še protestne izjave neke mariborske družine, ki ima hišo na križišču, tega pa Občina snema s panoramsko kamero in seveda kaže na spletu.
Po svoje zanimivo, pokličeš novinarja in snemalce, da posnamejo tvoj protest proti vdiranju v zasebnost in potem te morda vidi sto tisoč ljudi. Tako se pokažeš vsaj tisočkrat več ljudem, kot prej, ko si bil samo neki človeček v kadru web kamere. Pozna te pa tako ali tako samo par sosedov.
Na splošno je pojav zanimiv in ga dosedaj nismo poznali v tako razširjeni obliki. Rekel bi mu kar sindrom "stalne prisotnosti". Kako se torej ljudje vedejo, če vedo, da jih nekdo opazuje. Nekakšen neprostovoljni "Big brother".
Seveda je brez veze ljudi siliti z nečim, kar jih moti. To je nesramno in menda celo prepovedano.
Se mi pa pojavlja vprašanje, v čem je dejansko sploh razlika? Saj tisto ulico ali hišo lahko pridem gledat kadarkoli tudi sam.
Upam, da mi nihče ne more očitati, da kršim njegovo zasebnost, če sedim na klopci in opazujem ljudi na cesti. In seveda obratno, grem po pločniku in ljudje me gledajo skozi okna ali z balkonov. Morda me celo slikajo. Pa kaj? Kako jim lahko prepovem, če še vem ne?
Ja, dragi moji ... prihajajo časi, ko se bo treba vedno lepo in spodobno vesti. Lepo oblečeni, urejeni, počesani, nič smrkanja v rokav, nič poljubov na ulici ... lahko, da vas snemajo.
Mogoče pa to niti ni tako zelo slabo.

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Bilo in šlo:

Komu mar?

"Zastonj ste prejeli, zastonj dajajte." (Mt 10,8b)