nedelja, 28. november 2010

Vzela jih je megla ...

Včerajšnja tragedija, poleg vsega, na kar "službe" tako rade valijo krivdo, kaže še na nekaj, kar je zame morda celo pomembnejše od zimskih gum ali "razmeram prilagojene hitrosti". Gre za dejstvo, da te na naši konkretni dolenjki nihče ne opozori na morebitne pojave zastojev ali nevarnosti naleta. Kljub pregrešno dragim avto-cestam, ki jih bodo plačevali še tisti, ki se še rodili niso in planetarnim študijam o sistemih cestninjenja, še vedno ne premoremo varnostnega sistema, ki bi nemudoma opozoril tiste, ki s 150 km/h drvijo proti pasovom megle ali zaustavljeni koloni, da naj, za bogasvetega zmanjšajo hitrost, da ne bodo pobili sebe in tistih, ki so "kr tko nek", pač morali ustaviti.
Tam imamo na primer nov asfalt in nove protihrupne ograje, nikjer od Ljubljane dol pa ni semaforjev ali opozorilnih displejev, ki bi pravi čas začeli utripati v takšnih primerih.
Zgradili so nam dirkališča in prodajajo nam dirkalnike, mi pa žal še vedno nismo uspeli razviti reakcijskih časov kot jih imajo vozniki F1 ... razumite nas, ne moremo tako hitro, morda jih še bomo ... če bomo le preživeli to zimo ...

5 komentarjev:

  1. Na to uho pa naši odgovorni bolj slabo slišijo. Klotilda.

    OdgovoriIzbriši
  2. A seveda. Priznavanje lastnih napak je bil pri nas vedno zelo velik problem.

    OdgovoriIzbriši
  3. Slovenske avtoceste so slabe avtoceste. Tako po osnovni kvaliteti izgradnje, kot po širini voznih in odstavnih pasov, itn...pa ne bom o kvaliteti, ker sedaj je kar je, 3. razredna kvaliteta bo le še slabša. Takoj po njihovem odprtju jih že intenzivno popravljajo! Da raje ne omenjam zelo pomankljive signalizacije! Ta je alarmantno slaba. Neverjetno pomankljiva in slaba!!
    Glede na to, da so bile naše AC najdražje na celem svetu je noro, da nimajo potrebne signalizacije, ki jih imajo vse AC po Zahodni Evropi, ki so bile vsaj za faktor 4 cenejše. Pojdite malo le v Nemčijo in zavrtelo se vam bo v glavi ko boste se navadili na tamkašnje njihove high tech AC in ko boste se potem vrnili nazaj iz Nemčije na Balkan in na te naše slovenske kao AC. Povdarek je na besedici kao!

    Še enkrat: zelo, zelo slaba je signalizacija na AC! Le kam so šle 3 milijarde evrov, za boga svetega!? Kaj se dela na Balkanu to ni več za verjeti!
    Pustimo zdaj prevelike hitrosti in balkanski način vožnje, slabe gume ipd....če bi bil človek in formiran bi tudi vedel kaj ga čaka naprej in bi zmanjšal hitrost. Nedvomno. Sedaj se bo metalo krivdo le in izključno na voznike! Kaj pa Dars in kraja milijard? Tipično slovensko debilno.

    OdgovoriIzbriši
  4. Megla na cesti ni noben izjemen pojav. Pregledniška služba mora pregledati AC trikrat dnevno, v obdobju neugodnih vremenskih razmer pa še pogosteje. Če torej vidijo, da se sredi popoldneva na odseku zbirajo megle bi pač morali vklopiti opozorilno signalizacijo in znižati vozno hitrost. Preprosto kot pasulj, če bi seveda preglede res opravljali dovolj vestno in imeli na razpolago tudi primerno signalizacijo, da o možnostih, da se da veliko tega tudi daljinsko pokrivati s kamerami ali senzorji, niti ne govorim.
    Dejstvo je, da je AC objekt, ki normalno omogoča večje vozne hitrosti od običajnih in mislim, da je upravljavec dolžan poskrbeti za varnostne ukrepe, če razmere ne omogočajo normalnih reakcij.
    Jasno, da se vsem takšnim primerom preprosto ni mogoče izogniti, vendar bi bilo gotovo lahko boljše, če bi se delalo na tem in zdaj samo valiti vso odgovornost na voznike ni ničemur podobno.Sicer se pa pri nesrečah na naših AC to kar redno dogaja - policija, Dars in minister so tudi tokrat, kot vedno enotnega mnenja, in sicer da so krivi vozniki.

    Hvala za komentarje.

    OdgovoriIzbriši
  5. Mimogrede ... zdaj sem zvedel, kje točno se je ta nesreča dogajala in mi je vse jasno ... megla se je očitno spustila na tisti del AC, ki je dejansko stara hitra cesta, ki so jo potem, ko so dogradili ločen pas AC v smeri Višnja gora-Grosuplje, "uporabili" kot pas AC za smer Grosuplje-Višnja gora. Kdor se je tam kdaj vozil ve, da je tisti del izjemno neugoden in, po moje, sploh nima tehničnih elementov, ki bi dopuščali normalno vozno hitrost niti v idealnih pogojih, omejitve pa nobene. Takšnega so pustili zato, da so prišparali.
    Tam sem se peljal že sto in sto-krat in vedno sem imel zelo slab občutek, zlasti pri prehitevanju. Tam se preprosto voziš po nekem zaprtem kanalu, krivine so preostre in še vleče te ven ...
    Nekaj takšnega se je očitno moralo slej ko prej zgoditi.
    Krivi so projektanti in upravljavci ceste.

    OdgovoriIzbriši

Bilo in šlo:

Komu mar?

"Zastonj ste prejeli, zastonj dajajte." (Mt 10,8b)