sreda, 4. november 2015

Štrajkbreherji ...


Kar nekaj zgage je nastalo s spremembo zakona o obrambi, ki ga je DZ sprejel po že videni adrenalinski varianti, torej na nočni seji. Ne vem sicer zakaj je treba za takšne stvari zlorabljati noč, ko večina poštenjakov počiva, za delo je dan, ampak dobro, zdaj je kar je - recimo, da je pač kriza in da se to nekako da razumeti.
Ne morem pa razumeti, zakaj je bilo to sploh treba storiti?
Tolmačenje, da so policisti izčrpani in da rabijo sveže sile, ki jih je očitno v vojski na pretek, mi za to ne zadošča. Če so policisti izčrpani, kar nedvomno so, potem naj za preganjanje čred migrantov država pač zaposli in izšola varnostnike. Res ne vem v čem bi bil problem. Namesto 100 policistov naj bo tam, na primer 80 varnostnikov in 20 policistov. Garantirano bo zadeva enako tekla. Kolikor vidim, je večina teh nesrečnežev zlahka obvladljivih in pohlevnih. Videli smo pa že kako izgleda če množica podivja, kot se je to že zgodilo na makedonski, hrvaški, slovenski in tudi avstrijski meji, in ko pritiska mase tudi spočiti policisti in vojaki niso uspeli obvladati.
Pa si na kratko oglejmo še spremembe zakona, ki jih v obdobju brez migrantske krize zanesljivo ne bi sprejeli, kar pomeni, da se, že s tega stališča, za nekaj ali nekoga izkorišča gužva.
V nepopravljenem Zakonu je zadeva zapisana takole /37. čl./:
Slovenska vojska lahko sodeluje s policijo pri širšem varovanju državne meje v notranjosti državnega ozemlja v skladu z načrti in po predhodni odločitvi vlade. Pripadniki Slovenske vojske pri opravljanju teh nalog nimajo policijskih pooblastil.
Popravek, pa je takšen /37.a čl./, da lahko državni zbor, če tako zahtevajo varnostne razmere, na predlog vlade z večino vseh poslancev odloči, da pripadniki Slovenske vojske (SV) »izjemoma pri širšem varovanju državne meje, v skladu z načrti in po predhodni odločitvi vlade izvajajo naslednja pooblastila: opozarjajo, napotujejo, začasno omejujejo gibanje oseb, sodelujejo pri obvladovanju množic«. Pooblastila bodo vojaki lahko izvajali pod pogoji, ki so predpisani za policiste. O opravljenih pooblastilih in nalogah bodo morali vojaki nemudoma obvestiti policijo. Osnutek še predvideva, da državni zbor določi rok, v katerem lahko vojaki izvajajo pooblastila iz tega zakona. Ta rok je lahko dolg največ tri mesece.
Bistveni razliki sta dve. Prva je, da je prej o sodelovanju vojske pri "širšem varovanju državne meje" lahko odločila Vlada kar sama, sedaj mora to odobriti Državni zbor, kar niti ni nujno slabo, ni pa ključno, ker je prej ko slej to eno in isto. Druga razlika, ki je, vsaj zame veliko bolj bistvena, pa je, da je vojska prej lahko sodelovala s policijo, sedaj pa morajo vojaki policijo nemudoma obvestiti o izvajanju pooblastil. To pa je pomembna razlika.
Med lahko sodelovati in samo obvestiti, pa četudi "nujno" je vsekakor bistvena razlika, ki se v praksi lahko tudi popolnoma izrodi (ali pa ne-, kakor za koga).
Če razmišljamo naprej, lahko pridemo do ugotovitve, da lahko, po tej spremembi zakona, torej hipotetično pridemo v položaj, ko vojska počne, oziroma mora početi nekaj, česar policija ne bi hotela. In v tem grmu morda tudi tiči zajec-, se vam že kaj svita?
Pa bodimo še bolj nazorni. Na primer, če policija stavka, lahko politika (beri Vlada & DZ) na ulice pošlje vojake brez policije, česar do sedaj ni mogla storiti. Ali če hočete še bolj srhljiv scenarij; če, na primer pride do civilnih demonstracij, z zahtevami, ki bi jih, sicer ne vem zakaj, ampak recimo pač, policija podprla in ne bi hotela v konflikt z demonstranti, bi lahko spet ista politika na ljudi, mimo policije, poslala vojsko, česar sedaj ne more storiti.
Ali, če hočete še drugače, če bi, na primer, tisti politiki iz leta 1988, v času demonstracij na Roški, takšno zakonsko orodje imeli na razpolago, bi se lahko in morda bi tudi se, zanj odločili in na demonstrante poslali vojsko, tako kot so jo Kitajci leta 1989 in  krvavo zatrli proteste ter posledično ohranili komunizem. Mislim, da bi takšna akcija v Sloveniji, skoraj zagotovo preprečila osamosvojitev.
Mimogrede, če kdo ne ve, naj razložim, da je glavna razlika med policijo in vojsko v takšni situaciji ta, da policija tepe in razganja ljudi, vojska jih pa strelja in to zna biti bolj nepozabno.
Torej, dragi moji, če bo referendum, naj kar napovem, da bo vsaj en glas proti spremembi zakona o obrambi-, in to moj.

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Bilo in šlo:

Komu mar?

"Zastonj ste prejeli, zastonj dajajte." (Mt 10,8b)